lørdag den 8. januar 2011

Treasure chest

Disse tre er alle fundet på loppemarkeder.
Denne ring gav min mormor min mor, da hun blev konfirmeret,
og jeg arvede den så til min konfirmation.
Jeg ryddede op i mine smykker i dag og kom til at tænke på, at mine ringe er det jeg nødigst ville undvære i min smykkesamling. Jeg har næsten ringe på hver dag, og kan føle mig helt nøgen uden. Så de fik deres eget smykkeskrin, så jeg bedre kan finde rundt i dem. Hvad er jeres yndlingssmykke?

I organized my jewelries today and it occured to me, that my rings are what I treasure the most among my jewelry. I almost wear rings every day and I kind of feel naked without them. What is your favorite piece of jewelry?

24 kommentarer:

  1. Wow et fedt smykkeskrin! :) Så misundelig! Og hold da op du har mange ringe, hvordan vælger du imellem dem?

    /June
    pixeleret.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hvor er smykkeskrinet fra? :)

    SvarSlet
  3. Jeg holder helt klart også mest af mine ringe! Jeg har sådan en hånd til at sætte dem på, det ser meget fint ud, men kan egentlig være lidt besværligt...
    Opstillingen i dit smykkeskrin er rigtig fin; er smykkeskrinnet noget antikt eller er der en butik du kan fortælle mig om? ;-)

    SvarSlet
  4. Mit yndlingssmykke, er en halskæde med et fiskevedhæng af ægte guld, som min mormor købte for mange år siden i Libanon, og gav til mig få dage, før hun døde..

    SvarSlet
  5. Meget smart... :) Noget jeg nok skal overveje.. Tror også jeg vild ordne mine ringe.. hehe..

    http://styleexile.blogspot.com

    SvarSlet
  6. ej dine ringe er virkelig smukke. er især vild med den du har arvet efter din mor. den er rigtig flot!

    amalie
    http://mitpointofview.blogspot.com/

    SvarSlet
  7. Your jewelries are so beautiful :)))

    WWW.RENEBRAUN.COM

    You are welcome to visit my blog too :))

    SvarSlet
  8. Er vild med smykkeskrinet, hvor er det fra?

    SvarSlet
  9. Endnu engang så har du altså bare de lækreste ting og nøj nogle lækre ting du har med hjem fra marokko. Skønt!
    Louise

    SvarSlet
  10. Hold da op, hvor har du bare mange ringe - og så er de ALLESAMMEN virkelig fine! (Jeg er ualmindelig meget misundelig i dette øjeblik).
    Jeg er også selv storforbruger af ringe, og gerne så mange på samme tid som muligt. Desværre har jeg tildens til altid at købe dem i highstreet butikker som H&M, og de bare så hurtigt grimme. Kender du nogle specifikke loppemarkeder du kan anbefale i forhold i dette? :-)

    //C
    http://walk22.blogspot.com/

    SvarSlet
  11. Nok mine ringe eller halskæder.
    Har altid smykker på og helst gerne store halskæder eller ringe.
    Jeg har også fået en lille guld ring med en turkis sten i af min mor som jeg næsten går med hver dag men også har mistet mange gange (og fundet igen ^^)
    Men mine venner snakker altid om at mine smykker og andre accesories (eller tøj) er mærkeligt (på den gode måde) for de er altid så store XD elsker dem, og især mine bille smykker!
    HVOR ER SKRINET FRA? Bare lige et shout out til sidst;D
    thefashiofrog.blogspot.com

    SvarSlet
  12. june: Tak, det er købt på et loppemarked, men kan se i bunden at det oprindeligt er fra Søstrene Grene.. Jeg vælger ud fra mit tøj den pågældende dag :)

    Pernille: Det er købt på et loppemarked, men kan se i bunden at det oprindeligt er fra Søstrene Grene..

    Camilla: Det lyder fint med den der hånd! Som nævnt ovenover er smykkeskrinet købt på et loppemarked, men kan se i bunden at det oprindeligt er fra Søstrene Grene.

    Sofie: Det lyder rigtig fint og anderledes. Og dejligt at have det til minde om din mormor..

    Cille: Ja ikke? hehe.. Du har også mange Cille :)

    Amalie Amelang: Tak skal du have! Det er også en af mine yndlings :)

    renerene: Thanks! I stopped by the other day and left a message.. I like it a lot. Keep up the good work.

    Guapizimo: Det er købt på et loppemarked, men kan se i bunden at det oprindeligt er fra Søstrene Grene..

    Anonym: Hehe tak.. Dejligt at du kan lide det..

    Christina: Takker :) Det er også rigtig fedt at have mange på sammen - dog lidt besværligt i den her kolde tid med vanter. Haha. Et lille tip til ringene fra H&M osv. er at lakere dem med klar neglelak, så ændrer farven sig ikke. Jeg kan godt lide Holte, Charlottenlund og Hørsholm loppemarked, men de starter først fra april.

    Caroline: Det er så hyggeligt med arvestykker, så tænker du sikkert også på din mor, når du har den på?! Bille-smykker lyder også sejt :)
    Skrinet er købt på et loppemarked, men kan se i bunden at det oprindeligt er fra Søstrene Grene..

    SvarSlet
  13. Mange tak for tippet - det skal jeg helt sikkert prøve! :-)

    SvarSlet
  14. Jeg er også kæmpe fan af ringe!! har en stor samling og har det lige som dig, jeg hader hvis jeg er kommet ud af døren uden! Jeg er ret vild med din samling, den er fin... er pt på udkig efter enkle lillefinger ringe, har du nogle bud på nogle??
    -Ida

    SvarSlet
  15. Owlicioussisters: Ja, men føler man mangler et eller andet, hvis man har glemt at tage dem på..
    Line&Jo laver nogle fine, helt tynde ringe i alle størrelser, så man enten kan bruge dem på lillefingeren, eller på det mellemste led af en pegefinger.. Og de er ikke så dyre igen. Ellers må du en tur på loppemarked :)

    SvarSlet
  16. Gud, jeg elsker de ringe! Jeg er selv lige begyndt at gå med ringe.. Ringe har aldrig rigtig været mit favorit, men nu kan jeg ikke leve uden mine ringe. Fed blog forresten, jeg har først lige opdaget den nu :-)
    KH Celine KJ.

    www.celinkj.blogspot.com

    SvarSlet
  17. Ej, hvor er det dog et fint og smart smykkeskrin. Burde nok gå noget mere på loppemarkeder :)
    /Louise
    www.gingerliv.blogspot.com

    SvarSlet
  18. wow, rigtig smuk opbevaring :D Jeg mangler virkelig et flot opbevaringsted til mine smykker.

    SvarSlet
  19. Jeg elsker alle dine ringe de er super flotte, også dit smykkeskrin. Ringe er også mit ynglings smykke,har godt nok ikke så mange som dig, men samlingen der hjemme på mit smykketræ vokser. Elsker især min spinnings ring, som jeg har fået af min storebror, det er et lille hjerte. Den er så fin, syntes jeg.
    P.s elsker din blog (;

    Tjek min :
    Www.mystyle-kamilla.blogspot.com

    SvarSlet
  20. Yndlingssmykket er helt klart også ringe! Jeg troede, at jeg havde mange.. men jeg kan godt nok ikke slå din samling :) De er jo helt fantastiske!

    SvarSlet
  21. Mit kære ur ryger sjældent af håndleddet.
    Men elsker elsker elsker, øreringe og ringe. Og har også en del :) Men ikke ligeså mange som dig!
    /S
    www.afashionchild.blogspot.com

    SvarSlet
  22. Nøøj, hvor har du mange fine fingerringe!! Er vild med dem alle, bliver helt misundelig, hehe;)
    Tror at mit yndlings smykke også er ringe og ellers armbånd (i perioder) og mit armbåndsur! :)
    /Gunilla

    SvarSlet
  23. Sikke en samling :) Men ringene er meget flotte!
    Jeg har altid elsket smykker, så jeg har en masse, men i en periode var det mest halskæder.
    Mit yndlingssmykke er helt klart et armbånd i guld, jeg fik af mine forældre. Armbåndet består af en plade, hvor min fødselsdato er indgraveret, og så er der en kæde i hver ende, der holder den rundt om mit håndled :D

    SvarSlet
  24. Sjovt lige inden jeg læste dit svar tænkte jeg at det godt kunne være fra Søsterne Grene og ganske rigtigt. Jeg lægger af og til vejen forbi SG, må bare holde øjnene åbne, måske får de noget lignende en dag :)

    SvarSlet